Pada tanggal 11 Maret 2009 pukul 23:05 wib, sebuah pesan masuk ke blog ini. Pesan dengan bahasa Ocu tersebut mengomentari tentang tulisan saya (tulisan tersebut ditulis ketika blog ini baru dibuat dan pernah dimuat di blog saya yang sebelumnya) tentang apa itu OCU dengan judul ‘Ocu, Sebuah Perkenalan’.

Argumen yang disampaikan oleh nickname ocuifan tersebut menarik perhatian saya, terutama tentang sejarah masyarakat Kampar. Berikut saya lampirkan pendapat Ifan tentang Ocu. (maaf masih dalam bahasa asli Ocu).

Kato kuncinya adalah bukti dan fakta sejarah. Siapo ajo bolio berargumen tentang asal muasal suku ocu iko. mo la wak mualai pambahasan ko jen bukti sejarah….suda tu bau pulo wak tanyo kan dek apo dan mangapo dek pontiong mambahas asal muasal suku ocu go. jen kato lain kalau suku ocu du minang anyuik….itu adolah pandapek….akan bisa ditemo bilo minang du adolah suku nan bakombang digunuong sobab dek ado hukuman adat (gadi buntiong dibuang ka utan ukan ka tompek ami..bilo ayah si jabang bayi indak jole). itu hukuman dai zaman hindu du le cu….TEMO LU DU YE…Agamo hindu manuik pelajaran sejarah SMP, inyo du Matrialineal….jadi budaya suku tuwun ka batino du ukan budaya minang tapi budaya hindu la doklunyo cu.

Kalau manuik pelajaran (ukan ceto dikodai do, sobob nang pandai mbuek ceto dikodai du kan kawan awak du juo)sejarah du dapek dipicayo, bilo disokong dek ilmu lain, baik dari suduik pandangan sosiologi, antropologi jen arkeologinyo gai.. banyak nan lain du le.
Diantao peninggalan budaya nan ado kini adolah candi Muao takui nan lobio doklu masyarakatnyo berperadaban dibandiong jo kerajaan Pagaruyuong, sobab muao takui du paninggalan Sriwijaya sodangkan Pagaruyuong peradabannyo nan terkenal du maso majo paik bakuaso (baco baliok buku sejarah SMA wak komua). kalau nak lobio tenggi ngenek buka-buka juolah sajarah Minang du nan terkenal dikalangan panaliti BAKABA TAMBO ADAT ALAM MINANGKABAU, ep…jen sampai disitu ajo. nakyo dapek dek awak bahan bandingannyo baco pulo SULALAT AS-TSALATSIN. Bau la awak bisa baceto ngenek.

Bekas sungai nan menjadi fokus ceto dalam prasasti KEDUKAN BUKIK du..Kampar kanan jen Kiri…lotaknyo pas katiko wak maadok ka minang maimbau du…(Tengok Tangan Kanan ocu du..dimano kanan dan mano pulo kiri)

Suda tu cu….nan akrab ditalingo awak cu..nan mempunyai pola migrasi Merantau du..kan minang ye cu?…tu la diakui di ughang sajagat go cu…dan uwang minang du bangga nyo maantau (baco Buku Muchtar Naim uaghang minang juo)….jadi…kalau la inyo maghantau…oso sumbang atau kok ndak kan salah lo pulo inyo cu..bilo maghaso bakuaso pulo dinagoghi Kampar go..jen baliok lo awak le ka zaman penjajahan. ola la sadektu derita bangsa go..manjaja wak nomo du ye cu???.
Ado kutipan dai ceto ocu nan diate go ngenek “karena budaya, adat istiadat, bahasa, struktur pemerintahan, hingga gaya bangunan agak memiliki kemiripan dengan budaya Sumatera Barat” itu parolu diluruskan du cu..budaya mano nan mirip du…malu la ngenek kalau pasukuan ka batino du dianggap dek wang minang budaya inyo…Hindu du banyak nan matrialiniel

tolong tukuok nan kughang ye cu…kughangi nan talobio

Iklan